ببینید | سنگ نخست

نخستین بار «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی و بازی پرویز پرستویی، محمود عزیزی و... سال 74 اکران شد. نسخه سریال آن هم روی آنتن رفت.
کد خبر: ۱۴۲۳۶۹۱
تعداد بازدید : 7

واکنش‌ها نسبت به این اثر متفاوت بود؛ عده‌‎ای از کارشناسان که هنوز چشم و گوش‌شان به این جنس کار عادت نکرده‌بود و غرق در دنیای کلیشه‌ای بودند، کمدی را دور از شأن ژانر دفاع‌مقدس تلقی کردند و مقابل «لیلی با من است» موضع گرفتند، عده‌ای هم با آغوش باز پذیرای این همه تازگی شدند.

مخاطبان معمول سینما و تلویزیون، استقبال خوبی از اثر داشتند و به همین خاطر بارها بازپخش سینمایی و سریال آن در جعبه جادو را تماشا کردند. سریال درباره یک گروه تصویربرداری بود که راهی جنگ می‌شوند و قرار است از مناطقی پشت خط نبرد گزارش تهیه کنند.

نقش اصلی قصه با نام صادق مشکینی که گرفتاری مالی و خانوادگی دارد با هزار نگرانی راهی این سفر می‌شود و ناخواسته به خط مقدم می‌رسد. حضور او در آن جغرافیا و گیر افتادن در موقعیتی که باید آرپی‌جی دست بگیرد، باعث دگرگونی شخصیتش می‌شود.

این فیلم را هنوز بسیاری بهترین کمدی جنگی ایرانی می‌دانند و با اشک‌های صادق و جوش زدن‌های آقای کمالی خاطره دارند. این اثر نمایشی در زمان خود واقعا جسورانه به حساب می‌آمد و از این حیث نامش را در تاریخ سینمای ایران ثبت شده‌است. اثری که راه را برای گام برداشتن سایر آثار در این فضا گشود و الگوی شوخی‌های بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های کمدی جنگی پس از خود شد. کمند سلیمانی، زنده‌یاد شهرام عبدلی، رضا ایرانمنش، عنایت‌ا... بخشی، فریده دریامج و... از بازیگران این سریال بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها